Edith Wharton "Lato"

Edith Wharton (1862—1937) — amerykańska pisarka, pierwsza kobieta, która zdobyła Nagrodę Pulitzera, wielokrotnie nominowana do literackiej Nagrody Nobla. Pisała o uprzywilejowanych klasach Ameryki, zwłaszcza jej rodzinnego Nowego Jorku, i opisywała głębokie zmiany obyczajowe zachodzące w rozwarstwionym społeczeństwie Stanów Zjednoczonych. W przynajmniej dwóch powieściach zajęła się życiem niezamożnych społeczności Nowej Anglii; jedną z nich jest właśnie „Lato”.

O KSIĄŻCE

cover.jpg

Edith Wharton opublikowała „Lato” w 1917. Jest to historia seksualnego przebudzenia i uczuciowego rozkwitu dziewczyny, której pochodzenie osnute jest mgłą tajemnicy i która jest finansowo zależna od swego starego, despotycznego opiekuna. Powieść została osadzona w świecie małomiasteczkowych problemów i intryg. Książka stała się przyczyną skandalu towarzyskiego i obiektem ostracyzmu - w tamtych czasach kobiety nie pisały książek tak otwarcie mówiących o seksie. W rezultacie książka popadła w zapomnienie, a odkryto ją ponownie w latach sześćdziesiątych, w okresie rewolucji seksualnej, i od tego czasu cieszy się sporym powodzeniem. Wharton umiejętnie stopniuje napięcie, powoli odkrywając przed czytelnikiem prawdziwe oblicza bohaterów, skrywane pod różnymi wymuszonymi przez konwenanse maskami.
To pierwsze polskie tłumaczenie tej książki.

OK, chcę kupić ebooka w formacie EPUB! cena 15 PLN
OK, chcę kupić ebooka, ale w formacie MOBI! cena 15 PLN (na Kindle i Mobipocket)
OK, chcę mieć wszystkie dostępne formatyI! cena 15 PLN (epub, mobi, FB2, pdf)
"Lato" Edith Wharton, książka drukowana, 1 wydanie, wyprzedaż cena 20 PLN + koszty przesyłki

W dziale "WYPRZEDAŻ" (menu górne) znajdziesz link do ostatnich egzemplarzy w wersji książki drukowanej - I wydanie.

Poniżej zamieszczam opis i linki książki na serwerze RIDERO. Tam można zamówić książkę w postaci ebooka lub drukowaną.

Trochę więcej o Edith Wharton